irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Hermien Graaf - WaarBenJij.nu irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Hermien Graaf - WaarBenJij.nu

irkutsk

Blijf op de hoogte en volg Hermien

01 Augustus 2014 | Rusland, Irkoetsk

Laatste dag in Rusland!
Vanochtend weer opgehaald met de bus. Onderweg vertelde de gids Anna dat we langs een koelag kwamen waar in de lenintijd de Russen om de meest gekke redenen naartoe gestuurd werden. Ze vertelde van haar buurvrouw van 95 die er naar toe gestuurd eer omdat ze de krant waar ze vis in had gekregen had weggegooid. Daar stond een afbeelding van Lenin op. Iemand had dat gezien en doorverteld en daarom werd ze weggestuurd. Bizar verhaal. Poetin schijnt aan t Baikalmeer ook nog een buitenverblijf te hebben. Als hij daar is/ of naar toe gaat wordt de enige toegangsweg voor acht uur afgesloten.
We werden weer keurig tot in het hotel afgeleverd. Ik voelde nog erg beroerd door de diarree maar zijn toch een eind gaan lopen. Eerst in ons beste Russisch een knieband voor Richard gekocht. En het lijkt te helpen! Knie schiet nu niet op de meest onverwachte momenten door.
Na een tijd gelopen te hebben terug naar het hotel, kom ik weer even liggen.. En vanmiddag de rest van het centrum bekeken. Het is een mooie stad. Niet zo heel groot. Een echte studentenstad. Heel veel parken, mooi aan t water. Lekker dagje dus! Morgen om 6 uur de wekker en om zeven uur worden we weer opgehaald om naar de trein te gaan.